Przemyślenia

Jak staram się wzmocnić odporność u moich dzieci. – 6 moich sposobów .

By

Jesień- Kolorowe, piękne drzewa ,spadające liście, spacery a potem kubek ciepłego kakao. Jesień potrafi być piękna ale i niestety bardzo męcząca bo jesień to też czas przeziębień u  dzieci.

Każdego roku my rodzice zadajemy sobie pytanie: Jak wzmocnić odporność u naszego dziecka? Jak sprawić aby nie chorowało ?

Dziś powiem Wam jak ja staram się wzmocnić odporność u moich dzieci .

Przede wszystkim naturalne składniki żywieniowe .

Ja wiem ,że jest to jednocześnie i łatwe i trudne do wykonania bo są produkty ,które dzieci jedzą chętnie a są też takie ,które są bardzo zdrowe ale no dzieci nie chcą ich ruszyć .Znacie mamuśki temat prawda .Jednak na prawdę warto być tutaj kombinatorem i próbować je przemycać w różnych daniach bo wzbogacają dietę naszych dzieci o naturalne witaminy ,które o tej porze roku są bardzo potrzebne .

Najważniejsze witaminy odgrywające istotną rolę w tworzeniu odporności u dzieci , to witamina D i C. Obie są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układu opornościowego.

Najlepszym źródłem witaminy D jest tran oraz ryby. Tran zawiera dodatkowo jeszcze inne witaminy  A, E i K, które wpływają korzystnie na odporność.

Ja podaję moim dzieciom tran Doppelherz w syropie o smaku owocowym , który tłumią ten nieprzyjemny, rybi posmak.

Dużo witaminy D jest także w jajkach czy wątróbce.

Witamina C jest również bardzo ważna  bo pomaga w budowaniu prawidłowej odporności, ponadto wykazuje działanie przeciwzapalne.

Najwięcej witaminy C  jak i innych witamin wiadomo znajduje się w warzywach i owocach .

Jeśli dzieci jadają Wam bez problemu wszystkie warzywa i owoce no to super ale jeśli są niejadkami jak moje to ja podaję im syrop Doppelherz system Immunologiczny ,który pomaga mi lekko w uzupełnianiu potrzeb diety witaminowej dzieci .

Oprócz tego staram się aby dzieciom w codziennej diecie nie brakowało …

Numer 1 -MIÓD – Najlepszy jest ten z domowej pasieki ale wiadomo ,że nie każdy ma do takiego dostęp. Zostają nam sklepy a w sklepach jest bardzo duży wybór miodu więc jaki będzie najlepszy ?

Kupując miód, warto zwrócić uwagę na termin produkcji. Im świeższy miód, tym lepiej.

Przeczytaj też czy miód jest płynny czy skrystalizowany .Najlepszy miód krystalizuje się w ciągu kilku, kilkunastu tygodni od rozlania go do słoików. Jeśli jest zbyt  płynny, to nie świadczy o nim dobrze.

By sprawdzić, czy miód jest prawdziwy wystarczy włożyć łyżeczkę z miodem do szklanki z wodą. Jeśli miód się szybko rozpuszcza, nie jest prawdziwy. Prawdziwy miód osiądzie na dnie szklanki i aby  się rozpuścił, trzeba intensywnie wymieszać wodę.

Można łączyć go z wieloma produktami, dodawać do mleka ,herbaty, deserów typu np.  naleśniki  czy przekąsek np. jogurtu  .

Numer 2- DOMOWY SYROP Z CEBULI ALBO BURAKA 

Syrop z cebuli czy buraka ma słodki smak i super działanie. Taki syrop działa przeciwwirusowo oraz pomaga wspierać odporność u naszych dzieci.

Przygotowuje się go bardzo łatwo. Cebula lub buraka pokrój drobno i układaj kawałki warstwami w słoiku zasypując cukrem każdą warstwę z osobna. Syrop taki przygotuj koniecznie w naczyniu z przykryciem . Możesz dodać też troszkę miodu i cytryny. Zakręcony słoik trzeba zostawić na kilka godzin, najlepiej obserwować co jakiś czas, czy puszcza sok. Gotowy syrop trzeba przechowywać w lodówce maksymalnie do 2 tygodni.

Numer 3 -OWOCE I WARZYWA .

No i to jest temat o którym mówiłam ,że i łatwo i trudno jednocześnie bo dzieci nie zawsze chętnie jedzą te cudne witaminki zwane owocami czy warzywami ale na prawdę warto kombinować i je przemycać dziecku w różnych daniach .

Jesienią idealny jest burak czerwony ,cebula ,papryka czerwona marchew ,jabłka ,banany ,pomarańcze ,mandarynki itd .Ogólnie temat warzyw i owoców .Dzięki nim dieta dziecka wzbogaca się o naturalnie podane witaminki .

Warto jesienią sięgać często po różnego rodzaju surówki do obiadu np.z marchewki ,jest ona pyszna z odrobiną cukru ,wtartym jabłuszkiem i śmietanką .To samo np. buraczki potarte z jabłuszkiem i cebulą oraz odrobiną cukru .Idealnie wzbogaci w witaminki organizm naszego dziecka jesienią też surówka z kapusty kiszonej do której też możecie dodać marchewkę i jabłuszko .Takie surówki bo bomba witaminowa .

Numer 4 -Soki 

Najlepiej kompoty ,soki domowej roboty ale mogą być i te kupne z dobrym składem  .Do herbaty zamiast cukru warto dodawać sok z czarnego bzu czy czarnej porzeczki albo np.malin .Taka herbata bardzo fajnie smakuje i super rozgrzeje organizm po jesiennym spacerze .

Numer 5 -Zupy 

Zupy jesienią sycą nasz brzuszek ,rozgrzewają organizm, dostarczają mu też niezbędne witaminy oraz są bardzo pyszne .Jesienią staram się aby zupy gościły u nas bardzo często .

Numer 6 -Codzienne spacery  .

Świeże powietrze pomaga nawilżyć błony śluzowe gardła i odetchnąć zapchany nosek a wiadomo ,że katar to zmora jesienią u dzieci .Staram się spacerować z dziećmi choć te pół czy godzinę  dziennie . Nawet jeśli jest chłodno albo lekko pada deszcz. Ubieramy się ciepło i maszerujemy .

A Wy jak radzicie sobie jesienią ?

Koniecznie napiszcie w komentarzu co podajecie dzieciom aby wzmocnić odporność jesienią u Waszych dzieci .

 

You may also like

2
komentarze
  1. Monika Monika 2 lata ago

    U nas syrop z cebuli i miodu zdziałał cuda w końcu stanęliśmy na nogi po chorobie 💪😊bardzo dziękuję Tobie za informacje o miodzie nie wiedziałam tego 😘😘😘

    Reply

Post A Comment

Your email address will not be published.